7 September 2007

Tech Ovin Del 2 Mina nya svenska vänner!


Några veckor innan Tech Ovin upptäckte jag att LG Produkter hade tagit fram ett helautomatiskt vågsystem. På deras website, http://www.lgprodukter.se/ finns en video.
Det är inblandat i min affärsidé som jag nämnt tidigare.

Därför kontaktade jag Daniel på LG Produkter. Han skulle åka ned som besökare, men ändrade sig sedan och beslöt att ställa ut det nya vågsystemet.

Med sig på den långa resan, tror han sa 1700 km enkel väg, hade han Emil som har hjälpt till med styrsystemet för den nya vågen. De bodde på samma hotell som mig.

De bidrog till att göra min mässupplevelse ännu bättre. Två helsköna killar med kul humor.

Daniel frågade om jag kunde hjälpa till när det var besökare som bara pratade franska.... som ni vet, har jag redan nämnt att min franska inte är särskilt bra, så det sa jag till Daniel, men att jag gärna skulle göra ett försök. Bäst fungerade trots allt Daniels egna kroppsspråk och vågen som talade för sig själv.

Där fanns även konkurrenter som hade automatiska system, men de var dyrare och enskild hantering av djuren var inte möjligt eftersom väggarna antingen var för höga eller överbyggda. De saknade också den huvudhållar funktion som LG har, en fördel när djuren behöver behandlas.

Visst är systemet dyrt i sig, men LGs lösning gör att den kan användas till flera ändamål till skillnad från konkurrenternas. Inköpt tillsammans med en eller flera andra lammproducenter blir kostnaden för var och en lägre och vågsystemet sparar in mycket tid om det är många djur som ska hanteras.

Tisdag kväll var det middag för alla utställare med fem rätter och lättklädd underhållning (många manliga utställare... hahaha). Emil hade ont i nacken dagen efter. Kanske för att han satt vänd mot scenen hela kvällen....

Närå, skojar bara, faktum är att underhållningen visade mycket hud, men var bitvis både enformig och förutsägbar, men kvällen var ändå mycket trevlig med skojande, vindrickande och nya matupplevelser.

Jag ser fram emot att träffa mina nya vänner igen!

No comments: