12 August 2007

Mitt elektroniska arkiv

Den här bloggen är mitt elektroniska arkiv. Jag insåg nämligen att det är så himla bökigt att komma ihåg alla intressanta saker man hört eller att ens finna tillbaka till den där bra websiten. Kan jag dessutom skapa en dialog med andra så blir det ännu bättre.

Vad gäller bloggens utformande så behöver jag fila lite på det. Har aldrig riktigt varit intresserad av det tekniska bakom. Kom på igår hur jag gör för att hantera bilder, därför kan det hända att jag redigerar mina gamla inlägg.
Det är lustigt det där med det tekniska, i mitt nya jobb så får jag massor av tekniska frågor om databaser och varje gång känner jag mig som en jubelidiot!
Nu är det i och för sig inte mitt jobb att svara på sådana frågor, de vidarebefordras till en tekniker, men det är nyttigt för mig, jag lär mig en hel del.
Speciellt nyttigt är det eftersom framtidsplanerna med fåren självklart inkluderar en hemsida. Man måste ju marknadsföra sig som egenföretagre!

No comments: