9 September 2007

Affärsidé

Så vad är det för affärsidé jag har?

Jo, jag funderar på om det skulle vara möjligt att köpa in en automatisk våganläggning med grindar och en tackvändare och sedan hyra ut det till lammproducenterna här. Det i kombination med att erbjuda klövverkning/fotbad, träckprovsinsamling, avmaskning, avlusning samt inseminering. Kanske skulle det kunna göras i samarbete med en fårklippare eller en veterinär för fosterscanning. Eller varför inte samla in ull och distribuera eftersom jag ändå kommer till gårdarna?

Det skulle ge mig möjligheten att arbeta med får, utan att faktiskt ha några själv.

Tech Ovin var ett första steg för att samla så mycket information som möjligt. Igår skickades ett email till en teknisk rådgivare. Han brukar vara på kontoret på måndagar, så jag hoppas på feedback från honom imorgon. Misstänker att han är en av dem som har bäst koll på marknadsbehovet. Om inte, så vet han säkert vart jag kan vända mig.

Det kanske också är möjligt för mig att arbeta i Schweiz. Oavsett land, måste utrustningen rengöras noggrannt för att förhindra smittspridning mellan gårdar.

Det här företagandet skulle kunna påbörjas på helger medan jag fortsätter mitt nuvarande arbete, även om det är lite trist, men det ger en stadig inkomst.

No comments: