11 August 2007

Tidsfördriv

När jag letade arbete så sökte jag en tjänst i ett multinationellt företag för jag trodde att det skulle vara en utmärkt arbetsplats att utvecklas på.

Nu efter två månder på mitt nya jobb kan jag konstatera att min bild av den här typen av företag var litet överpositiv.

Det är nämligen svårt att arbeta i ett företag som har olika kulturer, språk, tidszoner etc.
Ärligt talat så känns en småföretagare i Sverige mer välorganiserad.

För att rensa hjärnan kvällstid så roas jag av att lägga pussel på nätet. Det är beroendframkallande! http://www.jigzone.com/
Det var en av mina kollegor som tipsade om sidan en dag när jag var lite frustrerad över att amerikanarna inte hade svarat under natten.

Visste ni förresten att man måste ha arbetstillstånd i Schweiz? Eller att skattesatsen blir lägre om du är gift och lägre om du har ett barn och ännu lägre för nästa barn osv.
Och att de varje månad har något som de röstar om? Här är det folket lokalt som bestämmer.

No comments: