11 November 2007

Stövelinköp

http://www.sxc.hu/photo/824872
Har inga lämpliga skodon för lantbruk här nere och inför studiebesöken behövs stövlar.

Visserligen föredrar jag låga arbetsskor med stålhätta när jag arbetar med får, men det fanns inte i den Granngården liknande affären jag besökte idag. Istället blev det gummistövlar med stålhättor.
Det som är lite trist med stövlar är att jag har små fötter och av nån anledningen tillverkas 36/37 stövlarna alltid med kortare skaft.

Ja, jag har små fötter, men det innebär inte att benen är kortare!
Det är så opraktiskt när stövlarna slutar mitt på vaden.
När jag arbetade för en lantbrukare i Sverige som har köttdjur och djuren skulle fösas undan innan gångarna kunde skrapas, då lyckades det alltid hamna gödsel precis ovanför stövelskaftet...

Men i och för sig är det inte tänkt att jag ska jobba med nötkreatur och får har ju som bekant mycket bättre konsistens på sin avföring! :-)

No comments: