27 November 2007

Första dagen

Så har kursen börjat och jag har mött de andra deltagarna.
Förutom mig, så är det britter och irländare.

Först måste påpekas att det är så himla skönt att omges av likasinnade människor, när man inte behöver försvara att man faktiskt gillar lantbruk. Gårdagen var enbart förnöjsam. Vi är nio som bor på samma hotell, varav 5 är irländare, så givetvis slutade gårdagen på puben.

Jösses vad irländare är positiva hela tiden! Ska försöka att få med mig en tiondel av vad de har. Skulle jag anamma samma maner som dem, skulle nog mina närmsta och kollegor tvinga mig till drogtest LOL.

Så gårdagen var full av skratt. En bra start på kursen.

Jag är den enda som vill satsa enbart på lammproduktion. Många är inriktade på nötköttsproduktion med Limousin, några vill hålla på med mjölkkor, ingen pratade om grisar eller fjäderfä, men det är faktiskt en som håller lamor.

Nu har jag inte mera tid, dags att åka!

No comments: