19 September 2007

Mer om mig?

Fotograf: Michaela Engström, http://sheep-pics.org/?action=view&id=832
Det är fortsatt mycket att göra på arbetet. Det i kombination med fransk lektioner har gjort att blogg inläggen blivit färre. Har helt enkelt inte orkat tänka till och kommit på nåt intressant att skriva om i fårväg. Jag vill inte tråka ut er med inlägg om mina vardagsbestyr. Även om just detta inlägg blev ett sådant....

Mitt förra inlägg fick en kommentar från en läsare som börjar undra vem jag är.
Har visserligen släppt lite information här och där, men givetvis är det mycket som inte har nämnts. Kommentera gärna funderingar ni har och beroende på vad ni vill veta, så kommer ett inlägg om mig personligen framöver.

På fransk lektionen idag pratade vi om L'impératif som används för frågor och uppmaningar.

4 comments:

Michael said...

Såg på Aftonbladet TV idag att man demonstrerade utanför den australienska ambassaden. Tydligen blir boskapen lidande p.g.a ullindustrins agerande. Förstod inte exakt vad som menades men tydligen tillräckligt för PETA att agera.

Tråkigt att höra att sådant pågår speciellt i ett land som Australien där ullindustrin är så pass viktig. Man tycker att de borde värna om individerna (fåren) som gör det möjligt, men detta kanske bara var en väldigt liten skara, vad vet jag. Kul att se att det finns folk som engagerar sig icke desto mindre.

Lycka till med franskan :)

Längtande fårmänniska said...

Hej Michael,
Tack för inlägget och lyckönskningen! :-)
PETA har varit efter australiensarna ganska länge nu eftersom det visst förkommer att överskottsskinnet skärs bort runt bakdelen på djuren för att minska problemen med flugangrepp. Merinos som de har mycket av där nere har extra mycket skinn på kroppen och det kan skapa problem med fluglarver.
Får väl erkänna att jag faktiskt inte har satt mig in i det hela, men jag såg att sångerskan Pink som framförde PETAs budskap senare drog sig ur eftersom hon inte fått rätt bild från PETA. Nån som är mera insatt?

Anonymous said...

nyfiken, vetgirig och ullig undrar:

*hur kommer det sig att du "kan" så mkt om får

*varför bor du där du bor?

*vad (var) jobbar du med?

/annaa

Längtande fårmänniska said...

Hej Annaa,

Jag gillar din början; "nyfiken, vetgirig och ullig undrar".

Sån känner jag mig också :-)
Det kommer svar på dina funderingar i kommande inlägg.

Tack för din feedback!