15 August 2007

Lång dag på jobbet

Idag har det varit en väldigt lång dag på jobbet, kanske inte i timmar, men känslomässigt.

Kundinformationen har inte updaterats på evigheter så det har varit mitt terapi arbete idag, att knappa, knappa och knappa lite mera kontaktinformation och det blev så långrandigt!

Sen kl 17:00 så var det kvartalsmöte, Town Hall, med företaget. Ett telefonmöte där vår VD pratar om nuläget och strategin för framtiden. Vi hade tur, eftermiddagsmöte är ok, men några stackars kollegor, vet inte var i världen, fick delta mitt i natten, för dem var klockan 02:00.

Att lyssna på en Kanadensare i en timme, som pratar affärsengelska, efter att ha varit uttråkad hela dagen, det är ett garanterat sömnpiller. Det är lite tragiskt, för egentligen är mötena ganska intressanta och det finns mycket att lära vad gäller affärer.

Så idag har jag inte motivationen att skriva något utförligt om får. Däremot skulle jag gärna en dag som denna, gå ut och sätta mig bland fåren och lyssna på deras idisslande. Det är rogivande för själen!

Fotograf: Michaela Engström, http://sheep-pics.org/?action=view&id=75&size=M

Nåt jag verkligen saknar är fårnäsor som uppfodrande närmar sig en, när man sitter bland fåren. Lukten av fåret, känslan av de dess fjuniga mule i ansiktet och den otroliga närhet man kan ha med ett får som kommer fram för att gosa.

Ha tålamod med mig, jag ska försöka att få till nåt mera intressant till helgen.

No comments: