8 August 2007

Diskussions mail

Minns inte riktigt hur jag snubblade över listan, men jag är glad att jag fann den.

Det är engelsk språkigt mail, där fårägare diskuterar lammproduktion.
Merparten av lantbrukarna verkar vara från USA men även från Australien och Europa.

Första gångerna som jag läste mailen upplevde jag att listan var väldigt rörig, men efter ett tag förstår man vad som är citat från föregående inlägg och vad som är nytt.
Hmmmm.... ja, det blev ju en mycket bra och utförlig beskrivning det här!

Det är nog bättre om du tittar själv. Eller kontakta mig så skickar jag det senaste mailet. Det brukar dimpa in varje natt så jag har kul läsning på morgonen.

Lustigt nog så anmäler man sig till mailet via en listserver i Sverige.
https://www.listserv.uu.se/archives/sheep-l.html

Undrar vem Ron Parker är? Han deltar flitigt i diskussionerna i mailet, det är han som ligger bakom idéen (om jag förstått saken rätt) och han har en fårbok som man får läsa gratis via nätet, se min boklista. Och han bor i Sverige, men jag skulle gissa på att han är amerikan.

No comments: